I TYDZIEŃ

 

1.  Zabawy rozwijające motorykę małą

  Drodzy Rodzice wspólny pobyt z dzieckiem w domu może być okazją do wspólnego wykonywania wielu czynności domowych, które są okazją do rozwijania sprawności rąk Waszego dziecka, ale również uwagi, umiejętności liczenia, słuchania ze zrozumieniem i wielu innych umiejętności bazowych.

  Zanim damy dziecku do rąk różne narzędzia( kredki, długopisy, nożyczki ), sprawmy, aby używało rąk w różnoraki sposób, bo tylko wtedy przygotuje je do posługiwania się narzędziami. Pozwólmy mu na pomaganie nam w czynnościach domowych np: dobieranie upranych skarpetek w pary i zwijanie ich razem, żeby się nie gubiły, smarowanie kanapki masłem odpowiednim nożykiem, zamiatanie podłogi zmiotką lub szczotką na kiju, zmywanie niektórych naczyń, ugniatanie ciasta, wycieranie kurzu i wiele innych czynności. Znajdźmy też czas, żeby przyjrzeć się jak wygląda sprawność rąk Waszego dziecka.

  Pamiętajcie sprawność rąk, to sprawność aparatu artykulacyjnego. Zachęcam do ćwiczenia rąk i palców. Zamieszczam filmik z cyklu Fitness dla dłoni ( link do ćwiczeń motoryki rąk )

2. Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, w tym: spostrzegawczość, uwagę i pamięć wzrokową oraz koordynację wzrokowo- ruchową.

  • zabawa "Detektyw" prosta i łatwa nie wymaga przygotowań; wybierzcie z dzieckiem jedną zabawkę, nie za wielką, znaną dziecku; bawcie się w jednym pomieszczeniu domu; gra polega na tym, że dziecko wychodzi z pokoju, zakrywa oczy i liczy (jak umie, tak liczy do 10); Rodzic w tym czasie stawia zabawkę gdzieś, ale nie może jej schować do szuflady, szafy etc.; musi pozostać na tzw. "wierzchu"; wchodzi dziecko i zaczyna poszukiwanie; mówimy mu, że jest detektywem, a detektyw pracuje skupiony, zagląda wszędzie, musi być uważny; na początku tak stawiamy zabawkę, żeby dziecko mogło bez problemu ją znaleźć, później trochę bardziej chowamy; zamieniamy się rolami; dzieciaki bardzo lubią te zabawę.
  • zgadywanie, czego brakuje... – bierzemy kilka przedmiotów, mogą to być zupełnie przypadkowe rzeczy dostępne w domu, z 3-4- 5 zabawek chowamy jedną, dziecko musi powiedzieć, czego brakuje.
  • Labirynty - utrwalanie obrazu graficznego liter, po wydrukowaniu karty  Rodzic odczytuje polecenie, dziecko wykonuje;

 Karty do pobrania:

  1. Labirynt A

  2. Labirynt B

  3. Kolory i wzory –jajka

  4. Historyjka obrazkowa –jajko