PROPOZYCJE LOGOPEDY
Dzieci przedszkolne (3-7 lat) znajdują się w okresie swoistej mowy dziecięcej. Wymowa ich nie jest jeszcze w pełni ukształtowana. Wielu głosek, które dziecko mówi w izolacji nie jest wstanie powtórzyć w wyrazie, nie stosuje ich w mowie spontanicznej. Prawidłowy rozwój mowy uwarunkowany jest umiejętnością obserwowania i naśladowania, dobrą sprawnością motoryczną , manualną i sprawnością narządów mowy. Duże znaczenie ma również umiejętność posługiwania się prawidłowym torem oddechem, dobrym poziomem słuchu fonematycznego i pamięcią słuchową.
Zamieszczane tu będą ćwiczenia, propozycje autorskich zabaw wielu doświadczonych logopedów mające na celu rozwijanie tych funkcji. Do niektórych ćwiczeń zamieszczono linki do stron, na których można uzyskać wsparcie.
Pani Ewa - logopeda
XIII TYDZIEŃ
Utrwalanie prawidłowej wymowy głoski M – dzieci młodsze.
Powiedz co widzisz na obrazku.
Analiza sylabowa wyrazów- dzieci starsze.
Podziel na sylaby, policz je i powiedz jaką sylaba zaczyna się ten wyraz.
Motyl. molo, miś, meduza, miska, mak.
Utrwalanie prawidłowej wymowy głosek SZ i Ż:
Karty pracy:
Lektura dla rodziców:
Pomysł na darmowe pomoce logopedyczne:
Ogólne zalecenia dla rodziców dzieci z opóźnionym rozwojem mowy: