PROGRAMY I INNOWACJE 

 


2024-2025

"DWUJĘZYCZNE DZIECI" - program powszechnej dwujęzyczności

Dwujęzyczne Dzieci

W roku szkolnym 2024/2025 nasze Przedszkole przystąpiło do udziału w Programie Powszechnej Dwujęzyczności „Dwujęzyczne dzieci”. Jest to program skierowany do najmłodszych przedszkolaków, a jego zasadniczym celem jest codzienne, kontekstowe osłuchiwanie dzieci z językiem angielskim w okresie szczególnej wrażliwości językowej tak, żeby angielski nigdy nie stał się dla nich językiem obcym. W ten sposób dziecko naturalnie - czyli na tych samych zasadach jak pierwszy - nabywa drugi język.



Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

  W bieżącym roku szkolnym przedszkole realizuje założenia Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. Ze względu na skalę oddziaływania jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego  adresowany  do placówek  oświatowych. 



"TECHNIKOLUDEK, CZYLI DZIECKO W ŚWIECIE TECHNIKI" - projekt edukacyjny

Program jest realizowany w oddziale „Mądre Sówki”, „Ciekawskie Jeżyki” i „Sprytne Liski”. "Głównym celem projektu jest wprowadzenie dziecka w świat technologii, wartości, piękna, zdrowia a także szeroko rozumiana profilaktyka zagrożeń i uzależnień od nowoczesnych technologii. Projekt zwraca uwagę również na aspekty logopedyczne czyli mowę dziecka (kompetencje językowe) oraz aspekty obcojęzyczne poprzez wprowadzenie zadań związanych z nauką języków obcych. 



"KUBUSIOWI PRZYJACIELE NATURY"- projekt edukacyjny

Projekt edukacyjny realizowany w grupie Sprytne Liski 



"MAŁY MIŚ W ŚWIECIE WIELKIEJ LITERATURY" - ogólnopolski projekt edukacyjny

        W roku szkolnym 2024/2025  grupy „Wesołe Myszki”, „Mądre Sówki”, „Ciekawskie Jeżyki” „Zwinne Wiewiórki” i „Sprytne Liski” biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”.



"ZABAWY SZTUKĄ" - ogólnopolski projekt edukacyjny

            W tym roku szkolnym grupa Wesołe Myszki bierze udział w Ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „Zabawa Sztuką”. Projekt bazuje na założeniach Friedricha Froebla, głównym celem  jest propagowanie sztuki w korelacji z kompetencjami kluczowymi oraz zgodnie z założeniami pedagogiki freblowskiej.