KOŁO ,,Moja przygoda z origami"

  

 

Origami to tradycyjna sztuka składania papieru. Jest to ciekawa metoda wspierająca rozwój dziecka. Origami pobudza układ nerwowy, integrując w czasie składania papieru pracę obu półkul mózgowych. 

Zajęcia koła origami mają za zadanie rozwijać, kształtować, odkrywać talenty, zdolności i zainteresowania dzieci. Stosowanie na zajęciach sztuki origami, pomaga stworzyć atmosferę aktywności twórczej, dokładności i precyzji manualnej, rozwija inicjatywę dziecka, , motywuje do dalszej pracy. Origami cieszy się dużym zainteresowaniem wśród dzieci , ponieważ sprawia im radość i daje satysfakcję z wykonanej pracy. 

 

OGÓLNE ZAŁOŻENIA PLANU PRACY:

Zajęcia koła origami „Moja przygoda z orgiami” będą polegały na odpowiednim składaniu kolorowych kół, kwadratów, prostokątów oraz prostych modeli przestrzennych. 

 

Cele ogólne:

  • rozbudzanie postawy twórczej;
  • rozwijanie wrażliwości ogólnej i poczucia estetyki;
  • rozwijanie wrażliwości plastyczno – technicznej;
  • budzenie i rozwijanie zainteresowań;
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Cele poznawcze:

  • poznawanie sztuki składania papieru origami, elementy papieroplastyki;
  • rozwijanie umiejętności korzystania z różnych źródeł informacji;
  • samodzielne poszukiwanie inspiracji, pomysłów i propozycji do wykorzystania w trakcie zajęć;
  • rozwijanie umiejętności komunikowania się.

Cele rewalidacyjne:

  • usprawnianie funkcji poznawczych poprzez kształtowanie prawidłowych spostrzeżeń;
  • usprawnianie pamięci wzrokowej i wyobraźni przestrzennej;
  • rozwijanie pomysłowości twórczej w trakcie rozwiązywania problemów;
  • rozwijanie zainteresowań twórczych;
  • rozwijanie sprawności manualnej;
  • ćwiczenie koncentracji uwagi.

Cele wychowawcze:

  • rozbudzanie aktywności własnej;
  • zachęcanie do samodzielnego organizowania czasu wolnego i wypełniania go w sposób niekonwencjonalny;
  • kształtowanie umiejętności wykorzystywania powstałych prac dla własnych potrzeb;
  • rozwijanie poczucia estetyki i potrzeb estetycznych;
  • wdrażanie do staranności i dokładności w wykonywaniu podjętej pracy oraz doprowadzaniu pracy do efektu końcowego;
  • kształcenie umiejętności współdziałania w zespole, współpracy i pomocy innym.

Metody:

Metody oparte na działaniu:

  • działanie praktyczne: ekspresja kierowana, ekspresja indywidualna swobodna;
  • warsztaty;
  • ćwiczenia.

 Metody oparte na obserwacji

 

  • pokaz;
  • demonstracja;
  • ilustracje.

Metody oparte na słowie:

  • dialogowe – pogadanka, rozmowa kierowana, dyskusja.

Formy organizacyjne:

  • praca indywidualna;
  • praca zespołowa;
  • praca w grupach (jednolita, zróżnicowana);

 

NASZE DZIAŁANIA:

 

Jesień zbliża się do nas wielkimi krokami, na co wskazuje już nie tylko panująca za oknem deszczowa pogoda, ale również drzewa, które powoli żółkną i tracą swe liście. W związku z tym nasze przedszkolaki postanowiły stworzyć piękne, kolorowe i papierowe liście.

 

 

 

Tworzenie zakładek do książek w formie lisa techniką orgiami.

 

 

 

 




kola_zainteresowan

góra strony